sunnuntaina, elokuuta 27, 2006

Takapihan siisteyttä ihastellen.

Mä olen älyttömän ylpeä itsestäni ja onnellinen, että olen saanut takapihan viimein "talvikuntoon".

Tältä näytti ennen...
Ja tältä näyttää tänään!


Ainoastaan puukasat metsän puolella odottaa vielä moottorisahailijaa.
Mutta tuota siisteyttä kelpaa katsella. Kiviä löytyi noin tuhatkunta, joita kuskasin paikasta toiseen. Hyvänä apuna on ollut taimitarhalta ostetun ison puun musta muoviruukku. Siihen olen lastannut kiviä kasasta ja kanniskellut paikasta toiseen. Se ei pidä "meteliä", kuten kottikärryt (naapurit varmaan tykkäsi keväällä, kun kottareilla vein kiviä).


Puuvarastokin saatiin siihen pisteeseen, että ovet puuttuu. Rimoitus saatiin tehtyä ja siitä tuli ihan siisti. Pienempään (vasen) varastoon laitetaan samantyylinen ovi kuin seinät eli "rimoitusovi" ja itse puuvarastoon (oikea) tehdään utv-päällysteinen ovi.



Etupihalla näyttää tuolta. Eli nurmikko ruskeahkoa, mutta muuten kasvit on ookoo. Taustalla näkyy naapurin ennen heinäkuun hellekautta kylvämää nurmikkoa. Tosin nurmikko on vähäisempi vihreän värin tarjoama osuus vaan lähes kaikki vihreys on peräisin tuon jätemullan rikkakasvisiemenistä. Toivottavasti vaan ymmärtävät pysyä omalla tontillaan :)

Pyykkitelineen nurkkaus näyttää vielä toivottomalta, kun istutetut pensaat on noin yksi neljäs- tai viidesosa oikeasta koostaan, saati puut on noin yksi kymmenes osa lopullisesta koostaan.

Tänään muuten leikattiin nurmikko. Ihan sen vuoksi kun paikoin nurmi oli liian pitkää ja nyt jos sataisi, se lähtisi tooosi hyvään kasvuun. Kellertäviä laikkuja on takapihalla siellä täällä. Tosin ilta- ja aamukosteuskin on jo ihan eri luokkaa kuin kesällä. Tänään aurinko tosin hehkui tosi kuumasti ja mulla punersi oikein ihokin. Päivällä satoi muutama tippa melkein pilvettömältä taivaalta ja aurinko hehkui koko sateen ajan kympillä. Täällä ei ole siis satanut juuri ollenkaan...

2 kommenttia:

Sanni kirjoitti...

Hienon näköistä on! Mulle tulee nyt jo ainakin semmoinen fiilis, ettei malttais odottaa kevään tuloa ja sitä, kun näkee mitä maasta nousee... Bloggaamisen takia haluaa vielä nähdä muittenkin puutarhoihin :)

mary kirjoitti...

Oih. Kevät joo. Mulle on tulossa postissa 170 kukkasipulia. 170!!!
Mihin mä ne lykkään. Taisin innostua hieman. Nooh. Keväällä tulos nähdään.

Tänään on sähkömies pystyttämässä pylväslamppuja ulos. Niistä seuraa kuvia lähiaikoina.